Nyt fra Borgen

2. april 2019

Feltbesøg i produktionsdanmark 01.04.19
Tak til kartoffelmelsfabrikken i Karup for dagens uhyre interessante virksomhedsbesøg sammen med lokale venstrefolk. Det var spændende at se det nye store produktionsanlæg, der er under opførelse med henblik på indvielse den 1. september i år. Mere end 95 procent af den gigantiske produktion af kartoffelmel eksporteres.
Det er altid skønt og livskræftende at besøge de virksomheder, der danner grundlaget for danskernes velfærd.

Tyvstart på valgkampen i Viborg
Senest den 17. juni skal der være afholdt folketingsvalg. Men hvorfor vente så længe med at vise flaget?
Stor tak til de morgenfriske VUere, der i dag hjalp mig den 29.03.19 med at uddele omkring 300 flasker Pihle-vand og foldere til eleverne på handelsskolen i Viborg (Mercantec).

15.03.19:
Det er en stor dag for Viborg!

Klik på de blå tekster og læs debat-indlægget om infrastruktur, hvor bl.a. Viborg får en Hærvejsmotorvej og A26  bliver opgraderet.

21.01.19: Tak for den frivillige indsats!
I lørdags havde jeg fornøjelsen at medvirke ved en af de mange traditionsrige nytårsparoler, der holdes hos hjemmeværnsenheder landet over. Nærmere fortalt på politigården i Viborg hos Politihjemmeværnskompagni Viborg. På vegne af Forsvarsudvalget rettede jeg en varm tak dig de frivillige kvinder og mænd, der yder en formidabel og uundværlig, uegennyttig indsats til gavn for vores samfund. På samme måde, som frivillige i det civile beredskab gør det. Historieløshed er en farlig ting. Vi skal nemlig tage ved lære af historien, der bl.a. har vist os, at frihed i fred absolut ikke er en selvfølge.

...Læs hele artiklen via forsiden under Nyheder & Debat under overskriften "Tak for den frivillige indsats".

HERUNDER FINDER DU
Seneste
"Nyt fra borgen"

FEBRUAR 2019

JANUAR 2019

DECEMBER 2018

NOVEMBER 2018

OKTOBER 2018

SEPTEMBER 2018

JULI OG AUGUST 2018

JUNI 2018

maj 2018

April 2018

MARTS 2018

Der ble
budt på gode gratis øl og højt skum.
Desuden medvirkede Hiv og Hyl :)

Sommerferie er også at komme rundt i Danmark på feltbesøg

Værn om Danmarks frihed!
Medlem af Folketingets forsvarsudvalg, major Kristian Pihl Lorentzen var hovedtaler den 4. maj 2018 ved Hjemmeværnets flotte arrangement i Danske Soldaters Mindelund i haven ved Rindsholm Kro.
Tak til alle, der har kæmpet for vores umistelige frihed. Vi skal for altid værne om Danmarks frihed!